February 28th, 2017
Dear School Community,
Welcome back to this new school year, we have the highest expectations of success for our students, faculty and staff; we hope for the best and we will be working towards these objectives.
You will find some changes in the school organization that have been done to improve our Educational Project. We sincerely wish to work as a community and we invite you to be an active part of who we are.
Classes will begin on Monday, March 6th for all levels; for the sake of adaptation classes will end at 13.30 for Elementary and High school Students only on Monday 6th and Tuesday 7th . Starting on Wednesday 8th each class will follow their normal schedule, which you can find in this link:
I remind you, as announced last year, that students in First and Second Grades will not have lunch at school any day. The lunch time for 3rdgrades through 12th grades is at 12.50 PM this year.
-School arrival for Preschool is by the north Gate:
- Kinder & Pre-Kinder : 7:45/13:30
- Toddler & Pre-Toddler: 8:15/12:30
Healthy food and a bottle of water on the first day
Preschool students will end their classes at 12.30 only the first week from March 6th -10th
-School arrival for Elementary students (1st -5th) is by the main Gate at 07.45 AM
-School arrival for High School students and 6th Graders is by Pasaje 4 at 07.45 AM; students who are late will enter the school by the main Gate so as to register their latenesses.
Due to the high temperatures, students will be allowed to wear the school PE suit in all levels until further notice. Parents need to guard their child complies with this regulation avoiding unnecessary situations if other items are worn.
The school supplies will be checked in normally as every year for the levels in Preschool (Feb 27th & 28th) and in Elementary from 1st through 4th Grades on March 1st and 2nd ; all parents have been summoned and assigned an appointment. Students in 5th Grade up have to bring the school supplies labeled as FONDO COMUN on Monday 6th and Tuesday 7th as well as the textbooks and copybooks according to schedule.
Web info
I would like to point out that you can find more information at our web page www.eaglescollege.cl related to :
- Staff
- Internal organization
- Head of Department
- Class teachers per level and class
- Norms and regulations
Finally, I would like to mention that all SCHOOLNET accounts will be sent to new parents this week so as to expedite the access to all school information.
Welcome back to school and let us make this year the best one ever !
28 de febrero de 2017
Querida Comunidad Educativa de Eagles’ College,
Reciban ustedes la más cordial bienvenida a este nuevo año escolar 2017. Este año tenemos las más altas expectativas de éxito para nuestros estudiantes, equipo Directivo, docente y funcionarios.
Esperamos lo mejor y estaremos trabajando para alcanzar estos objetivos.
Encontrarán algunos cambios en la organización interna, los cuales se han realizado para mejorar nuestro Proyecto Educativo. Sinceramente, deseamos trabajar unidos como comunidad y lo invitamos para ser parte activa de este Proyecto.
Las clases comienzan el lunes 6 de marzo para todos los niveles educacionales; para apoyar la adaptación de los alumnos solo el lunes 6 y el martes 7 de marzo, los estudiantes de Educación Básica y Educación Media terminan sus clases a las 13.30 sin almuerzo. A partir del miércoles 8 de marzo, los alumnos deberán completar sus horarios en forma normal, el cual usted podrá encontrar en este link:
Le recuerdo, como se anunciara el año pasado, los estudiantes de Primero y Segundo Básico no almorzarán en el colegio ningún día.
El horario de almuerzo para los cursos desde 3º Básico a 4º Medio tendrá lugar a las 12.50 PM este año.
- Ingreso de Educación Parvularia por portón norte a sus aulas.
Kinder & Pre-Kinder : 7:45/13:30
Toddler & Pre-Toddler: 8:15/12:30
Colación:
Por ese día traer una colación saludable y botella con agua.
Los alumnos del nivel de Educación Parvularia terminarán sus clases a las12.30 sólo la primera semana de del 6 al 10 Marzo.
- Ingreso de Educación Básica (1º a 5º Básico) por portón principal a las 07.45 AM
- Ingreso de Educación Media y 6º año Básicos por portón pasaje 4 a las 07.45 AM
aquellos alumnos que lleguen tarde deberán hacerlo por el portón principal para registrar sus atrasos.
Debido a las altas temperaturas que aún experimentamos, los estudiantes de todos los niveles, podrán asistir con el equipo de Educación Física hasta nuevo aviso. Los apoderados y padres deberán salvaguardar que esto se cumpla para evitar situaciones de incumplimiento si visten otras prendas que no correspondan al uniforme mencionado.
Los materiales serán recepcionados normalmente como cada año para los niveles de Educación Parvularia (27 & 28 de Febrero) y para los cursos de 1º hasta 4º Básico los días miércoles 1 y jueves 2 de marzo. Los padres y apoderados de estos niveles ya han sido citados.
Los alumnos de 5º Básico y hasta 4º Medio deben traer los materiales marcados como “FONDO COMÚN” los días lunes 6 y martes 7 de marzo, así como los textos y cuadernos correspondientes al horario.
Información de la Página Web
Quisiera puntualizar que pueden encontrar mayor información en nuestra página web WWW.EAGLESCOLLEGE.CL con relación a:
- Personal Directivo
- Personal docente
- Jefes de Departamentos
- Profesores jefes de todos los niveles
- Reglamentos y regulaciones internas
Finalmente, me gustaría mencionar que, las cuentas de SCHOOLNET para los apoderados que se integran este año a nuestra comunidad, serán enviadas esta semana para facilitar el acceso a toda la información del colegio.
¡Bienvenidos todos y trabajemos juntos para hacer este año el mejor!
Rosa Maria Retamales
Directora